Sunday, November 17, 2013

çökelek tarifleri

Merhaba sevgili site ziyaretcilerimiz. Simdiki makalemiz çökelek tarifleri.


cokelek tarifleri 1 Sonunda bu da oldu :)) Daha önce de bahsettiğim gibi evlenene kadar peynirin bulunduğu her ortamdan köşe bucak kaçan ben, peynir yaptım :))


Geçenlerde Sevgili Eylem'in yaptığı Lor Peyniri o kadar hoş görünüyordu ki peyniri ağzına bile sürmeyen ve bu kararında ısrarlı olan beni bile cezbetti ve ben de eşime sürpriz olarak, peynir yapmak istedim ( gerçekten de sürpriz oldu.... bir süre şok geçirdi :)) inanamadı:)) kısa süreli bir sessizlik .... uzun uzun peynire bakış ... ve tedirgince ağzına götürüş.... sonuçta hayretle bana bakan iki göz ... ve dudaklarından dökülen 'çoookkkk güzelll olmuşş' sözleri ... :)))


Ancak tabii ki peynir yapmak için süt ve ona kaymak kıvamını vermek için krema gerekiyordu ve maalesef evde krema yoktu( ki her zaman da bulunmaz zaten) ve süt de yoktu ( o da hergün bulunur bugün olmuyacağı tuttu ) ben de başka tarif arayışlarına girdim ve sevgili Cahide Hanımın çok güvendiğim tariflerine başvurdum ve yoğurttan lor yapılabileceğini görünce hemen işe koyuldum....



Sonuç çok güzelmiş :) ( Ben yemedim... :) )



Malzemeler:




  • Yoğurt




  • Su




  • Tuz




  • Çörekotu ( isteğe bağlı )




Yapılışı :



Yoğurt ayran yapılarak ocağa alınır ve kaynamaya bırakılır. Kaynamaya başladıktan sonra ocak kısılır ve bir iki dakika kaynatılıp ocaktan alınarak yarım saat ya da bir saat kadar dinlendirilir daha sonra temiz bir bez torbaya alınarak yüksek bir yere asılır ya da kevgire konularak iyice süzülmesi sağlanır ( ben derin bir kaba kevgiri onun içine de bez torbayı koydum ve üzerine de ağırlık yapsın diye su bidonu yerleştirdim :) )



Biraz süzülünce tuz ve çörek otu ilave edip bezin ağzını sıkıca bağlatıp tekrar süzmeye bıraktım.



(Denemek için bir su bardağı yoğurt ve yoğurdu ayran kıvamına getirecek kadar su kullandım ve yumurta büyüklüğünde bir lor peynirimiz oldu :)



Afiyet Olsun.

(Tariflerin orjinalini görmek için isimlerin üzerini tık'layın)


Bu yazi hakkinda daha cok yazi gorebileceginiz onerecegimiz bir kaynak : kır pide tarifi

No comments:

Post a Comment